Co warto jeść jesienią, aby być w formie?

Nie przegap

Okres jesienno-zimowy to zdecydowanie czas, w którym nasza dieta powinna wyglądać inaczej, niż latem. Warto zdecydowanie jeść zdrowo, stosować jak najwięcej wyrobów naturalnych i produktów ekologicznych, soków, warzyw, kiszonek. Oprócz diety ważna jest odpowiednia suplementacja, aktywność fizyczna, regularny sen. Dzięki takiej właśnie kombinacji zdecydowanie unikniemy problemów zdrowotnych.

Nie od dziś wiadomo, jak ważną rolę w życiu każdego człowieka pełni odpowiednio ułożona, zdrowa dieta. Od tego, jak często jemy, z czego składają się nasze posiłki, ile kalorii dostarczamy, zależy w dużej mierze to, jak funkcjonujemy, jaką kondycja fizyczną oraz psychiczną się cieszymy.

W ciągu nawet kilku miesięcy tak zwanego dobrego jedzenia, będziemy w stanie znacząco poprawić kondycję naszego organizmu, usprawnić funkcjonowanie wszystkich układów, jak również utrzymać prawidłową wagę. Odpowiednia dieta ma ogromne znaczenie w okresie jesiennym, gdy mamy do czynienia ze zmianą pogody, spadkiem temperatury, gorszym samopoczuciem, jak również problemami zdrowotnymi, głównie związanymi z przeziębieniami.

Na czym polega dieta jesienna?

Dieta na jesień przede wszystkim powinna być różnorodna, bogata w składniki mineralne, witaminy, zdrowe kwasy Omega 3. Dzięki odpowiednio ułożonej diecie unikniemy problemów zdrowotnych, wzmocnimy organizm, zminimalizujemy ryzyko infekcji.

Nasza dieta w tym okresie powinna zawierać takie produkty, jak:

– duża ilość warzyw oraz owoców,
– soki owocowe, najlepiej naturalne, wyciskane,
– rozgrzewające herbaty z przyprawami,

– pełnoziarniste pieczywo,
– wszelkiego rodzaju produkty kiszone,
– tłuste ryby: makrela, łosoś, tuńczyk,
– nabiał.

Warto postawić przede wszystkim na produkty, które dostarczą nam niezbędną ilość witamin, kwasów Omega 3, które będą sprzyjać stabilizacji pracy układu pokarmowego. Jednocześnie nasze menu powinno być lekkostrawne, aby nie obciążać naszego organizmu.

Dlaczego jesienią warto się zdrowo odżywiać?

Przede wszystkim naszemu organizmowi dostarczymy niezbędną ilość kalorii, które są potrzebne do normalnego funkcjonowania. Dieta bogata w witaminy i składniki mineralne będzie pewnego rodzaju paliwem, które wykorzystamy do wykonywania pracy, nauki, zabawy, spotkań ze znajomymi, jak również do realizowania własnych pasji.

Nie można również nie wspomnieć o tym, jak istotne jest to, abyśmy byli dobrze zabezpieczeni przed przeziębieniami, infekcjami dróg oddechowych, grypą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze artykuły

Więcej podobnych wpisów